Dit is het doel van je SEO-tekst
Om online succes te hebben ontkom je er eigenlijk niet aan: sterke SEO teksten schrijven. SEO staat zoals je waarschijnlijk al weet voor Search Engine Optimization. Een SEO webtekstschrijver helpt jou door middel van converterende teksten zo hoog mogelijk te ranken in zoekmachines. Door goede teksten te schrijven, scoor je namelijk beter in zoekmachines zoals Google. Het doel van het schrijven is dus een hogere rankings te krijgen, waardoor klanten de website beter kunnen vinden. Maar hoe schrijf je nu een SEO tekst en waar moet je op letten? In dit artikel lees je wat een goede SEO webtekstschrijver precies doet.
Gebruik de juiste keywords
Wanneer mensen online zoekmachines gebruiken, zoeken ze meestal met twee of drie woorden. De eerste zoekresultaten zijn het belangrijkst, deze vallen namelijk het meest op. Door middel van longtail zoekwoorden wordt er vaak zeer specifiek gezocht op het onderwerp. Voor jouw onderneming is het dus belangrijk dat er gebruik gemaakt wordt van de juiste zoekwoorden. Hiermee kan de tekst en website geoptimaliseerd woorden. Een goede SEO webtekstschrijver gebruikt niet alleen deze keywords, maar weet ze ook logisch en strategisch te verwerken. Het gebruik van synoniemen en andere populaire gerelateerde zoekwoorden is hierin ook belangrijk. Een goed zoekwoordenonderzoek is dus essentieel om een goede SEO tekst te schrijven.
Een goede titel en meta-omschrijving
Het eerste wat je bij de zoekresultaten ziet zijn de titel en meta-omschrijving van de zoekopdracht. Deze trekken direct de aandacht, dus ze moeten uitnodigen om op de link te klikken. Een pakkende titel met de belangrijkste zoekterm, zorgt ervoor dat je dat bezoeker weet waar de pagina over gaat. De titel mag maar 66 tekens zijn, dus moet beknopt zijn. De meta-omschrijving is uitgebreider met max. 160 karakters. Het doel is dat de titel en meta-omschrijving samenwerken om lezers te verleiden om de pagina te bezoeken. Je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen op jouw link klikken. Een goede SEO webtekstschrijver weet dan ook de juiste titel en meta-omschrijving samen te stellen die lezers over de streep trekt.
Slim gebruik van interne en externe links
Google bekijkt aan de hand van verschillende factoren hoe nuttig een zoekresultaat is. Dit heeft deels te maken met het gebruik van verschillende keywords en de titel en meta-omschrijving. Een andere manier is het gebruik van interne en externe links. Interne links verwijzen binnen de eigen website naar andere gerelateerde onderwerpen. Dit zorgt voor een verhoogde zoekervaring, waardoor lezers gemakkelijk veel informatie te weten kunnen komen. Dit is ook een mooie manier om belangrijke pagina’s met waardevolle content uit te lichten. Google ziet dit ook als extra ‘stemmen’, wat de ranking ook weer ten goede komt.
Ook het gebruik van externe links (verwijzing d.m.v. een hyperlink naar andere pagina’s) doet de geloofwaardigheid en autoriteit van jouw website over het algemeen goed. Wel is het belangrijk om naar relevante pagina’s te verwijzen waar de lezer iets aan heeft. Door vanuit het oogpunt van de internetgebruiker en Google te denken, zorg je dat SEO teksten zo veel mogelijk geoptimaliseerd worden. Op deze manier zorg je dat je als bedrijf beter vindbaar bent in de zoekmachines.